8.3.2011

aikuistumisesta

- miksei sun mutsi hyväksyny sitä jounia
oliko joku syy, vai muuten vaa

- no
ikä kai
siis jonehan oli mua 14 vuotta vanhempi
ja kaikki mikä liitty lapsiin
oli ristissä
sillä oli kolme
ja mä en saa omia, niin

- se pelkäs, et se ei saa omia pikku-satuja

- niin kai. mut oli muutaki
vakavaakin. et tajuun kyllä

- mitä. tai älä sano jos  tuntuu ettei kiva
miten vaa

- kyllä mä sanon kun jo alotin, eli
mutsihan vei mut sairaalaan, näki ruhjeet
silloin se ilmotti, ettei ikinä samaa
ku sillä ja faijalla
ja mä selitin, et kummatkin oli tavallaan
mut se ei auttanut

- ja sä olisit halunnu
muttet jatkanu

- kun joskus sitä miettii
mikä on onnen arvo
meillä oli puutalo ja piha
jossa juotiin mansikkaskumppaa
mä istutin puun 
ja seuraavana vuonna se kasvoi
grillattiin halloumia, pidettiin tanssiaiset
jone soitti, veti pitkiä settejä
skittaa ja ukulelee
joskus työnnettiin piano kuistille
kun alkoi sataa
ja päivät vaan meni niin

- kuulostaa ihanan valmiilta

- joo. ja sitä se olikin
ja sit pari pahaa päivää
ja pitää kaikki pistää menee
onhan se surullista
mä kaipaan sitä aikaa niin että vituttaa
onko mun tässä sen parempi
avautua kahdelle vieraalle
lapsettomuudesta
ja kuinka elämästä puuttuu rytmi
ja miten mun talossa
unelmassa
asuu toinen akka

- tänään on satu ollu täydellinen päivä
ei jaksa lässäyttää sitä depistelyyn

- ei tietenkää
ja te ootte ihania mulle
mutta näin vanhalle ihmiselle
hyvätkin hetket on sitä
että sydän lyö jotenki väärin


Ei kommentteja: